skip to Main Content
+30 210 5134110-1 Email Facebook

Εμφανίζεται το πρώτο λεωφορείο στη γραμμή Αθηνών – Θήβας.

Στάση 1η – 1896

 

Θεσπίζονται οι θεμελιώδεις διατάξεις και ιδρύονται οι πρώτες κοινές διευθύνσεις αστικών και υπεραστικών λεωφορείων.

Στάση 2η – 1937

Με το νόμο 2119/1952, δημιουργούνται τα Κ.Τ.Ε.Λ. («Κοινό Ταμείο Εισπράξεως Λεωφορείων») σε κάθε νομό, με ορισμένη για το καθ’ ένα δικαιοδοσία. Αρχικά τα ΚΤΕΛ ήταν 104, από αυτά τα 59 υπεραστικά και τα 45 αστικά.

Στάση 3η – 1952

Τα 6 αστικά ΚΤΕΛ της Αττικής συγχωνέυονται σε 1, τα 45 υπεραστικά Κ.Τ.Ε.Λ. της ηπειρωτικής χώρας και της Κρήτης συγχωνεύονται σε 8 Κ.Τ.Ε.Υ.Λ., τα δε υπόλοιπα 53 διατηρούν την αυτοτέλειά τους.

Στάση 4η – 1967

Με το Π.Δ. 102/1973 παίρνουν τη μορφή των Κ.Τ.Ε.Λ., που όλοι γνωρίζουμε τις τελευταίες δεκαετίες.

Στάση 5η – 1973

Με το νόμο 2963/2001, θεσπίζεται το πλαίσιο λειτουργίας των ΚΤΕΛ τα οποία μετατρέπονται σε Ανώνυμες Εταιρείες.

Στάση 6η – 2001

 Σήμερα, λειτουργούν στην Ελλάδα 61 ΚΤΕΛ, που εξυπηρετούν το σύνολο της χώρας, με εκατομμύρια μετακινούμενους επιβάτες το χρόνο. Κάθε νομός έχει το δικό του ΚΤΕΛ με ορισμένο έργο, δηλαδή συγκεκριμένες γραμμές.

Τα ΚΤΕΛ εποπτεύονται από τον Υπουργό Μεταφορών και το Νομάρχη της έδρας τους. Διοικούνται από εκλεγμένα διοικητικά συμβούλια και λειτουργούν όπως όλες οι ανώνυμες εταιρείες. Παρά το γεγονός ότι είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις, που δεν επιχορηγούνται άμεσα από το κράτος, όπως συμβαίνει με τις αστικές συγκοινωνίες, συνεχίζουν να αποτελούν στην ουσία, κοινωφελείς οργανισμούς, υπό την άμεση εποπτεία του κράτους, το οποίο καθορίζει το κόμιστρο (τις τιμές των εισιτηρίων) προσφέροντας το ύψιστο κοινωνικό αγαθό της συγκοινωνίας.

Back To Top